Teknoloji

Kamyon Kornaları Neden Halat Çekme İle Çalışır?

Lojistik departmanın olmazsa olmazları arasında yer almaktadır. kamyonlar , oldukça farklı ekipmanlarla gelebilirler. Sinema salonlarındaki kamyonları hatırlayın; korna çalmak için sürücü başının tepesinde bir ip uzatır. Standart otomobillerde direksiyon üzerinde bulunan korna, bazı kamyonlarda baş üstü de olabiliyor.

Peki neden böyle bir şey var? Sonuçta, hem kamyonlar hem de binek otomobiller otomotiv mühendisleri tarafından üretiliyor. Ayrıca günümüz kamyonlarının konsollarına baktığımızda binek otomobillerden farklı bir şey görmüyoruz. Hep bir arada, kamyoncuların vazgeçilmezi ortasında tepe boynuzlarıHadi daha yakından bakalım.

Kamyonların aslında sadece baş üstü kornaları olduğunu düşünmek doğru değil.

Resimde bir Scania R serisi kamyonun iç tasarımını görüyorsunuz. Tıpkı arabalar gibi, kamyonların da standart kornaları vardır. Bu kornalar tıpkı binek araçlardaki gibi çalışır ve çıkardıkları sesler binek araç kornalarına benzer. benzer.

Kamyonların standart kornası varsa, kafadaki kornanın sebebi nedir?

Bunlar, ” havalı kornaÜstelik bu havalı kornalar sadece kamyonlarda değil, tren, vapur, gemi gibi ulaşım araçlarında da bulunuyor. Binek araçlarda kullanılan kornalardan biri. çok daha yüksek sesleHavalı kornalar da farklı melodilere sahip olabilir.

Havalı kornaların çalışma prensibi binek otomobillerden farklıdır.

havalı kornalar; bugün hepimizin arabalarında bulunan elektrikli kornalar gibi çalışmıyor, yüksek hava basıncına ihtiyaçlar. Yüksek basınçlı hava bir “basınç odasında” hapsolur. Havanın bu basınç odasından kaçmasına izin veren bir valf. kapak var. Valf serbest bırakıldığında, korna içinde ” diyaframSözde “ekipman titreşir ve ses dalgaları oluşturur. Bu ses dalgası havalı kornanın sonucudur” boğaz” dan yükselerek geçer ve etrafa saçılır. Bu, şu anda hepinizin duymakta olduğu “dari dari” biçimindeki sesin ta kendisidir.

Basınçlı hava nasıl sağlanır? Oksijen tüpü var mı?

Teknolojinin şimdiki kadar gelişmediği yıllarda kamyonlarda havalı korna sistemi devreye giriyordu. havalı fren sistemlerine entegre edildi. Sürücü, aracı yavaşlatan basınçlı havayı da havalı korna için kullanabiliyordu.

Çekilmiş iplerin devreye girdiği yer burasıdır.

Yüksek basınçlı havanın bir valf yardımıyla diyaframa ulaştığını söylemiştik; Sesin çıktığı yer burasıdır. İşte sinemalarda sıklıkla gördüğümüz şey İplik gerdirme işlemi de bu valfin tam olarak açılmasını sağlar..

Yıllar önce, hem arabalar hem de kamyonlar mekanik sistemler baskındı . Artık her şey eskisi gibi dijital ve elektronik değildi. İşlevsel direksiyon simidi de yoktu. İşte o dönemlerde özellikle Amerika’da iple çalışan havalı kornalar. bir kültür haline geldi . Bu kültür günümüze kadar gelmiş ve kamyon şoförleri yasak olmasına rağmen araçlarına havalı korna taktırabilmektedirler.

*Örnek olarak gösterdiğimiz bir çalışma. Çok daha büyük kompresörlere sahip modeller de vardır.

Ancak günümüz havalı kornalar için elbette halat gerdirme ve bunu fren sistemine entegre etmemiz gerekiyor. gerek yoktur . Çünkü internette satılan havalı korna sistemlerine bakarsanız çoğunun kendi hava kompresörüne sahip olduğunu görürsünüz. Doğrudan aküye veya çakmağa takılan kompresörler, bir düğme veya nostalji içinipli olarak üretilirler ve havalı korna olarak kullanılabilirler.

İşte bazı kamyonların farklı ses çıkaran havalı kornaları:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu